Hoci je AI veľmi užitočným nástrojom, nedokáže úplne nahradiť ľudských dizajnérov, nakoľko táto oblasť vyžaduje veľkú dávku kreativity, dobrý vkus a pevné pochopenie obchodných požiadaviek. AI nie je účinná ani v UX/UI a dizajne produktov, ktoré sa oveľa menej spoliehajú na skutočné dizajnérske schopnosti a oveľa viac na pochopenie obchodnej logiky.
V grafickom dizajne majú nástroje AI tendenciu ukazovať úžasné výsledky a vyžadujú minimálnu ľudskú intervenciu. Samozrejme, správne vedenie je dôležité a niekedy je potrebná zručnosť a čas, aby ste z neurónových sietí získali presne to, čo chcete. Konečný výsledok však vyžaduje menej úprav ako v iných prípadoch. Napríklad MidJourney je schopný vytvoriť krásne digitálne umenie. Adobe ako jeden z popredných poskytovateľov nástrojov pre dizajnérov, integruje zlepšovanie ľudskej kreativity pomocou AI. Dnes si bližšie priblížime nové technológie od tejto spoločnosti, ktoré implementovala do svojho softvéru.
1. Adobe Express
Vytváranie komplexných grafík alebo koláží s viacerými dizajnovými prvkami môže byť náročná úloha.
Vo väčšine reálnych scenárov to vyžaduje od dizajnérov niekoľko iterácií úprav, kým klient schváli konečný návrh, preto je dobré mať na výber viac možností.
Tradičným nástrojom na dizajn často chýba inteligencia a algoritmy, čo vyžaduje od používateľov manuálne orezávanie, pozíciu a zmenšovanie prvkov. To môže byť obzvlášť náročné pre začiatočníkov v dizajne alebo tých, ktorí majú obmedzené znalosti o dizajne.
Adobe Express ponúka riešenie so svojim zabudovaným dizajnovým IQ. Funkcia obsahovo-prijateľného rozloženia využíva heuristiky rozloženia a dizajnovú inteligenciu na automatické mapovanie pozícií rozloženia a umiestnenie textu na základe zvoleného obsahu. Ďalším krokom je magické rozloženie, ktoré na základe vzdelaných odhadov presúva obsah tak, aby používateľa priblížilo k hotovému produktu. Napríklad, ak používateľ vyberie vysokú fotografiu, širokú fotografiu a pridá textový element, Adobe Express automaticky vytvorí rozloženie s jedným vertikálnym a jedným širokým bunkovým priestorom. Tiež umiestni editovateľné textové pole na najčitateľnejšie miesto na základe dizajnových pravidiel.
Adobe Express tiež umožňuje používateľom preskúmať nespočetné možnosti jednoduchým ťuknutím prsta. S Adobe Express môžu dizajnéri vyskúšať 20 kombinácií rozloženia za menej ako minútu.
Systém nielen navrhuje možnosti, ale umožňuje používateľom priamo upravovať prvky rozloženia. Ak je pridaný nový textový element alebo obrázok, návrhy rozloženia sa aktualizujú automaticky, pričom sa učia z používateľovho vstupu. Tento rýchly prieskum umožňuje dizajnérom rýchlejšie dosiahnuť kreatívne riešenia než s tradičnými manuálnymi nástrojmi.
Okrem rýchlosti si Adobe Express kladie za cieľ zabezpečiť, aby výsledok vyzeral dobre. Najlepšie postupy v dizajne a komunikácii sú integrované do každej šablóny, pričom sa systém dynamicky učí z dizajnov vytvorených komunitou.
2. Adobe Firefly
Adobe oznámil, že do svojho populárneho programu “Photoshop”, začlení generatívnu umelú inteligenciu. Spoločnosť začlení svoj produkt generatívnej umelej inteligencie, Adobe Firefly, do Photoshopu, vytvárajúc nástroj, ktorý bude slúžiť ako „spolujazdec“ v grafickom dizajne namiesto toho, aby nahradil ľudí.
Nová funkcia s názvom „Generative Fill“, umožní používateľom pridávať, rozširovať alebo odstraňovať nechcené položky z obrázkov pomocou textových návrhov. Funkcia bude dostupná v beta verzii pre desktop, s plánovaným širším uvoľnením neskôr v roku 2023. Adobe používa AI vo svojich nástrojoch už viac, ako desaťročie, a trénoval Firefly AI na 100 miliónov obrázkov z knižnice Adobe a verejných obrázkov z verejnej domény, aby sa vyhlo problémom s autorskými právami.