Grafický dizajn je neustále sa meniace odvetvie, obzvlášť v posledných rokoch zažíva veľké zmeny.
Sú ľudia, ktorí sú presvedčení, že grafický dizajn je už mŕtvy. Prístup k lacným počítačom a bezplatnému softvéru robí dnes grafika z každého, kto si sadne za počítač. Webové stránky, ktoré ponúkajú vytvorenie loga za päť eur a podobne, vyvolávajú dojem lacného tovaru a zbytočnosti grafických štúdií. No s týmito službami máte len jedinú istotu, a to že získate lacný grafický návrh. Nič iné.
V tomto blogu sa pozrieme, ako technológie umelej inteligencie zasahujú priamo do samotnej tvorby vizuálneho obsahu a ako zásadne menia odvetvie digitálneho marketingu. K dispozícii je stále viac a viac nástrojov. Trh sa každým rokom posúva bližšie k inovatívnym trendom a výrazne mu v tom pomáhajú čoraz dostupnejšie technológie a aj umelá inteligencia.
Tak ako v odvetví priemyslu AI simuluje procesy v strojoch a počítačom riadených robotoch, podobne rýchlo sa AI stáva súčasťou aj dizajnu a kreatívneho procesu. AI ich pomáha optimalizovať, zlepšovať kreatívne prostriedky a analyzovať preferencie zákazníkov. Nástroje AI sú “naučené” tak, aby určili potrebný vizuálny prvok a poskytli ho (takmer) na jeden klik.
Spoločnosti využívajú nástroje AI na optimalizáciu svojich procesov a rýchlejšie dosahovanie cieľov. A aj AI sa učí, ako navrhovať a vykonávať kreatívne úlohy v rýchlom časovom rozpätí, čo zase uľahčuje prácu dizajnérom.
Ako nám teda pomáhajú AI nástroje v grafickom dizajne? 🤔
1) Znižujú množstvo manuálnej práce
AI nástroje dokážu zjednodušiť pracovné zaťaženie automatickým dokončovaním, dolaďovaním práce a generovaním nových ideí. Mnohé môžu tiež navrhnúť alternatívy dizajnu, a to bez nutnosti opätovného opakovania tých istých krokov vedúcich k dosiahnutiu návrhu.
2) Automatické generovanie viacerých návrhov
V istom prieskume marketingoví špecialisti odhalili, že automatické generovanie viacerých typov návrhov je najžiadanejší pracovný postup, ktorý chcú automatizovať. Nástroje AI generujú viacero verzií grafiky na základe preferencií, potrieb a predchádzajúcich návrhov. Môžu tiež vytvárať jedinečné a alternatívne verzie vizuálnych aktív bez toho, aby ohrozili integritu značky.
3) Pristupujú k návrhu z pohľadu dát
Umelá inteligencia môže pomôcť analyzovať profil publika a vygenerovať návrhy na základe týchto údajov. Niektoré nástroje AI tiež dokážu identifikovať najlepšie návrhy na konverzie, používateľské preferencie a metriky použiteľnosti, ktoré môžu dobre fungovať pre konkrétnu značku. To nielen prispôsobí dizajn, ale tiež zlepší zapojenie používateľov.
Pozrime sa spolu na niekoľko nástrojov od jednoduchých pomocníkov až po komplexný nástroj presahujúci všetky odvetvia marketingu. Jeden z najznámejších a najobsiahlejších hneď na začiatok.
Adobe Sensei
Spoločnosť Adobe predstavila aplikáciu v roku 2016 a odvtedy zaznamenala obrovský pokrok v tom, čo dokáže. Sensei prenáša do reality silu umelej inteligencie (AI) a strojového učenia – prehlbuje poznatky, zlepšuje kreatívne vyjadrenie, urýchľuje úlohy a pracovné postupy a riadi rozhodnutia v reálnom čase. Pre lepšiu predstavu si stačí na stránke pozrieť video, čo Sensei dokáže.
uizard.io
“No design experience required!” S týmto heslom nás privíta Uizard a my môžeme “profesionálne” navrhovať webové stránky, desktopové rozhrania, webové a mobilné aplikácie v priebehu niekoľkých sekúnd. Nástroj automaticky prevedie naskenované ručne nakreslené náčrty na prototyp a použije ich na projekt. Vopred pripravené šablóny Uizard a drag-and-drop komponenty umožňujú rýchle úpravy designu.
designs.ai
Designs.ai je online dizajnový softvér, ktorý sprístupňuje dizajn všetkým. Hrdí sa tým, že nám pomôže vytvoriť marketingové portfólio za menej ako dve minúty, aj keď nemáme s dizajnom žiadne skúsenosti. Jeho inteligentný editor a sprievodca nám navyše ušetria čas pri brainstormingu nápadov. S Designs.ai môžeme vytvárať logá, grafiku, videá, mock-upy. K dispozícii je knižnica s viac ako 20 000 šablónami a 10 000 ikonami. Platforma tiež využíva AI na generovanie tisícok dizajnových variácií a miliónov dizajnových prvkov.
remove.bg
Ako už prezrádza názvov, remove.bg dokáže automaticky odstrániť pozadie z fotografie. Poradí si aj s náročnými úlohami a na konci procesu je profesionálny výsledok. Okrem odstránenia pozadia tiež umožňuje aj editovanie, takže môžeme zároveň výsledok aj upravovať. Softvér je plne integrovaný s Photoshopom.
Khroma
Khroma je dielom dizajnéra Georga Hastingsa, ako reakcia na chýbajúce nástroje, ktoré by umožnili ľahko prechádzať a porovnávať farebné kombinácie. Khroma je generátor farebných kombinácií založený na AI, ktorý čerpá z nášho výberu farieb a tisícok človekom vytvorených farebných paliet na internete.
Ak chceme vygenerovať prispôsobený zoznam farebných kombinácií, musíme si najprv vybrať 50 farieb na webovej stránke Khroma. Môžeme ich zobraziť ako prechod, paletu, typografiu a obrázok. Tiež môžeme objavovať a hľadať nové kombinácie, ako aj zostavovať svoju zbierku. Navyše si môžeme nahrať svoj vlastný obrázok a na ňom farby otestovať.
AI playground
A tu na AI “ihrisku” si môžme pozrieť a aj priamo výskúšať, aké nekonečné sú možnosti AI pri tvorbe vizuálneho obsahu z dielne NVIDIA.
Kto dočítal až sem, na pokojný spánok prikladám stránku, ktorej názov vysvetľuje vsetko. Príjemné zaspávanie. 🙂
https://thispersondoesnotexist.com