Svet PPC reklám je mimoriadne komplexný a zložitý. V tomto článku sa vám pokúsime priblížiť, na čo dbať pri nastavovaní kampaní a čomu sa naopak vyhýbať. Ide o základné chyby, ktoré sa môžu vyskytnúť a môžu mať za dôsledok zbytočné čerpanie vášho rozpočtu.
Štruktúra účtu
Hneď na začiatok je potrebné dobre si premyslieť členenie jednotlivých kampaní a reklamných skupín. Nehádžte všetko do jednej kampane a do jednej reklamnej skupiny. Zlaté pravidlo, ktorým sa riadiť, znie: buďte čo najviac konkrétni.
Cieľové stránky
Pri nastavovaní cieľovej stránky reklamy možno budete chcieť nastaviť vašu domovskú stránku. Vyhnite sa tomu. Vždy totiž chcete, aby sa užívateľ po kliknutí na reklamu dostal na čo najrelevantnejšiu stránku. Ak vaša reklama hovorí o predaji motýk, presmerujte užívateľa na podstránku s motykami. Ak propagujete svoj najnovší blogový článok, zaveďte návštevníka priamo na neho.
Zhody kľúčových slov
Pri nastavovaní kľúčových slov dávajte pozor na ich zhody. Tie vám umožnia riadiť, na aké slovné spojenia sa bude zobrazovať vaša reklama. Zamyslite sa, čo váš potenciálny zákazník môže zadať do vyhľadávania a podľa toho navrhnite vhodné kľúčové slová a ich zhody.
Polohy
Dbajte na to, aby sa reklama zobrazovala iba v geografických polohách, v ktorých chcete. Ak ste kaderníctvo v Nitre, pravdepodobne nebudete chcieť zobrazovať svoju reklamu v Košiciach, alebo napr. v inom štáte. Cieliť môžete napr. na štáty, regióny alebo konkrétne mestá.
Nastavenia jazykov
Samozrejmosťou je nastavenie jazyka, ktorý používajú vaši návštevníci. Avšak niekedy sa oplatí uvažovať aj nad inými jazykmi. Prečo? Google berie pri určení jazyka používateľa do úvahy niekoľko kritérií, napr. nastavenie prehliadača alebo koncovku URL. Často sa stane, že aj keď užívateľ hovorí po slovensky, prehliadač má nastavený po anglicky a vyhľadáva na stránke google.com. Ak ale máte kľúčové slová v slovenčine, aj zákazník ich bude musieť zadať v slovenčine. Preto aj keď má browser nastavený v inom jazyku, existuje silný predpoklad, že návštevník po slovensky vie.
Rozšírenia
Mnohými prehliadané nastavenia a pritom tak dôležité. Rozšírenia dodávajú vášmu textovému inzerátu dodatočné informácie. Reklama je tak nie len informatívnejšia, je aj vizuálne väčšia a zaberie viac miesta. Aj jej hodnotenie je vyššie, preto sa dostáva na lepšie pozície za menej peňazí.
Časový rozvrh
Ak časový rozvrh nijako nenastavíte, kampaň vám bude bežať non-stop, do vyčerpania rozpočtu. To v mnohých prípadoch nie je zlé. Sami sa ale budete musieť zamyslieť, či je to vhodné práve pre váš biznis. Ak robíte donášku pizze, ale o piatej poobede zatvárate, nemá význam viesť návštevu na web aj po piatej. Docielite tým nielen nulové konverzie v tomto čase, ako bonus môžete návštevníkov podráždiť tým, že ich zavediete na stránku, ktorá je v tom momente mimo prevádzky.
Týmto náš zoznam ukončíme. Je dôležité povedať, že svet AdWords je oveľa zložitejší, ako sa môže zdať a tieto rady sa dotýkajú iba povrchu toho, čo je možné v kampaniach nastavovať. Ak si niečím nie ste istí, neváhajte kontaktovať našich odborníkov, ktorí vám radi pomôžu.