V dnešnom obsahom prehltenom svete dobre napísaný text inzerátu nestačí na to, aby si užívateľ všimol našu ponuku. Keďže je o 65 % pravdepodobnejšie, že si zapamätá skôr vizuálne podané informácie, nastal čas venovať zvýšenú pozornosť obrázkom, ktoré používame v reklamných kampaniach. Pozrime sa spolu na 7 tipov a trikov ako na to.
1) Na veľkosti záleží
Pixely, rozlíšenie, pomer strán — na všetkom záleží, ak sa snažíme o najvyššiu kvalitu. Bez ohľadu na to, aký krásny a relevantný je obrázok, nebude fungovať, ak zabudneme na rozmerové požiadavky používanej platformy.
Najlepšie rozmery pre Facebook reklamy sú 1200×628 px alebo 1200×1200 px. Pri Instagrame sú najvhodnejšie rozmery pre vizuály 1080×1080 px, 1080×566 px alebo 1080×1350 px.
Je podstatné dodržiavať tieto pravidlá veľkosti obrázkov, aby naše vizuály ostali kvalitné a boli dobre zobrazené. Dôležité je aj myslieť na to, že veľa ľudí uvidí naše reklamy na mobiloch. Ak by sme ich rozmery úplne ignorovali, môže sa stať, že obrázky PPC reklám budú automaticky orezané, čo zničí celú expozíciu a správne zobrazenie informácií.
2) Fotky z fotobanky nie sú tou správnou voľbou
Takýto typ fotiek dokáže veľmi rýchlo zničiť autentickosť značky a dôveru užívateľov. Problém pritom nie je v samotných fotografiách, ale v spôsobe ich použitia. Často sa stáva, že značky ich považujú za jednoduchý a relatívne lacný spôsob komunikácie posolstva a šetrenia času pri vytváraní obsahu. Veľkou nevýhodou je, že sa v poslednej dobe používajú tak často, že ich používatelia môžu rozpoznať na míle ďaleko a keďže je dnes k dispozícii toľko kvalitných a profesionálnych vizuálnych diel, ľudia nechcú vidieť fotky, ktoré vyzerajú umelo a nerozprávajú príbeh.
Namiesto toho odporúčame v PPC reklamách na sociálnych sieťach použiť:
- obrázky produktov,
- obrázky zo zákulisia,
- obrázky zamestnancov alebo vlastníkov značky,
- sezónne fotografie s produktom alebo tímom,
- kvízové obrázky na zvýšenie engagementu a šance na preklik.
Ak do stratégie predsa len zakomponujeme aj fotky z fotobanky, je dôležité, aby vyzerali čo najprirodzenejšie a vizuálne zapadali do dizajn manuálu.
3) Psychológia farieb
Rôzne farby majú na ľudí rôzne psychologické účinky, vďaka čomu si spájajú produkt (značku) s určitými pocitmi alebo emóciami. Správny výber niekoľkých vysoko kontrastných, no zároveň dopĺňajúcich farieb dokáže zvýšiť zapojenie a celkovú konverziu reklamy. Viete napríklad prečo väčšina spoločností rýchleho občerstvenia je červená? Je to práve kvôli tomu, že táto farba vyvoláva v ľuďoch hlad a túžbu.
Pri výbere farieb pre reklamy na sociálnych sieťach musíme byť uvážliví a vyberať múdro. Kontrastné a doplnkové farby obrázkov pomôžu upútať pozornosť používateľa, definovať identitu značky a spojiť ponuku s konkrétnymi emóciami. Ak značka má zadefinované korporátne farby, držíme sa farebnej konzistenice nielen v grafikách, ale aj fotografiách. V prípade, že chceme obrázok obzvláštniť viacerými farbami (aj mimo dizajn manuálu), myslíme na to, aby sme zaujali a zároveň nespracovali výstup prehltený farbami.
4) Oči, tváre, osobnosti
Početné štúdie dokázali, že obrázky s ľudskými tvárami vzbudzujú o 38 % väčšiu angažovanosť a priťahujú komentáre. Aj v tomto prípade zohráva rolu ľudská psychológia. Sociálne siete sú o tom, aby sme videli aktualizácie od priateľov, rodiny, obľúbených influencerov a ľudí stojacich za značkami. Keď teda použijeme fotku s osobou bude to vyzerať, ako by patrila do ich feedu a budú jej venovať zvýšenú pozornosť. Fotografie s tvárami však využívame iba vtedy, ak sú relevantné voči značke a pomáhajú jej sprostredkovať komunikované posolstvo. Tiež to neznamená, že musíme ignorovať všetky ostatné skvelé obrázky len preto, že na nich nie sú žiadne tváre.
5) Hodnota vyplývajúca z obrázka
Je logické, že PPC reklamy by mali rezonovať s cieľovým publikom. Obrázok našej reklamy musí zobrazovať jasnú hodnotovú ponuku pre používateľov, aby pochopili, čo dostanú a v čom je naša ponuka lepšia ako ostatné. Áno, v texte môžeme zobraziť všetky benefity, ale vzhľadom na to, že obrázok je prvým prvkom, ktorý publikum uvidí, musí tiež komunikovať hodnotu, ktorú užívateľovi prináša. Až po prvotnom upútaní používateľ venuje pozornosť ďalšiemu čítaniu.
6) PPC reklama nie je leták
PPC reklama nie je leták, takže jej vizuálne zložky nepreťažujeme textom. Nielenže text prekrýva prvky obrázka, ale tiež môže negatívne ovplyvniť výkonnosť reklamy. Vo všeobecnosti by sme sa mali držať tzv. nepísaného pravidla 20 %, čo v praxi znamená, že text v obrázku zaberá maximálne 20 % plochy. Je vhodné držať sa pravidla KISS (Keep it short & simple). Nepochybne dbáme aj na čitateľnosť a konzistentosť a nepoužívame viac ako jeden až dva typy písma.
Medzi prvky, ktoré môžu zatraktívniť náš text radíme:
- Čísla. Čísla nám umožňujú stručne a jasne oznámiť kľúčový message a zaručene upútajú pozornosť skrolujúceho človeka.
- Magické slovo zadarmo. Funguje na ľudský mozog až priam nevysvetliteľným spôsobom a zaručene zvyšuje mieru interakcií v našich reklamách.
- Zakomponovanie 1 CTA, aby užívateľ presne vedel akú akciu má vykonať. Viac výziev prináša zbytočný zmätok a koniec koncov neefektivitu našej PPC reklamy.
7) Konzistentné copy & obrázky
Aby reklama bola naozaj relevantná a ovplyvnila publikum, musíme zabezpečiť, že všetky jej prvky sú súdržné a komunikujú jeden jasný cieľ. Medzi tým, čo diváci vidia a čo čítajú by nemalo byť žiadne oddelenie.
Prečo uverejňovať fotku ženy v spodnej bielizni v reklame na náradie? Kaufland na tento zaužívaný slovenský trend vytvoril peknú satiru:
Dizajn reklamy komunikuje a prezentuje značku verejnosti. PPC reklamy na sociálnych sieťach dokážu ľudí osloviť práve vďaka vizuálom, pretože bez ohľadu na to, aký fantastický je produkt alebo ponuka, nikoho nezaujme, keď reklama bude vizuálne nepríťažlivá a nudná.
Finálny verdikt tohto článku znie: Vizuálny obsah užívateľa upúta a podnieti ku želanej konverzii.