Júl bol v online marketingu veľmi zaujímavý. Prvú polovicu bolo veľmi ticho a šlo, ako sa vraví, o ticho pred búrkou. V druhej polovici sa udiali zmeny, ktoré ovplyvnia každého marketéra. Poďme sa na nich pozrieť bližšie.
Facebook mení pravidlá – k lepšiemu
Na začiatok Facebook. Tiež vás otravovalo pravidlo, kvôli ktorému ste museli v reklamnej grafike používať max 20% textu? Systém hodnotenia tohto pravidla bol navyše nastavený veľmi „zaujímavo“, čo viedlo k situáciám, kedy obrázok bez akéhokoľvek textu bol zablokovaný. Nehovoriac o krkolomných riešeniach, aby sa texty zmestili do požadovaného gridu. Tak to už neplatí, 20% pravidlo je preč. Takmer. O tejto zmene sa hovorilo už dávno (písali sme o tom už v apríli), no trvalo, pokiaľ sa spustila globálne. Ako to je teda teraz?
Po novom platí, že čím menej textu máte, tým viac sa budete reklama zobrazovať (zjednodušene povedané). Facebook ohodnotí, či je pomer textu nízky, stredný alebo vysoký a podľa toho upraví zobrazovanie reklamy. Na overenie vašich grafík stále môžete použiť Text Overlay Tool, ktorý prešiel zmenou a zobrazuje tieto údaje.
O tejto zmene sa hovorilo už dávno (písali sme o tom už v apríli), no trvalo, pokiaľ sa spustila globálne.
Nové rozšírenie o cenu v Google AdWords
V polovici júla sa medzi PPC-čkárov dostalo nové rozšírenie textových reklám pre mobily a tablety. Vďaka nemu môžu nastaviť reklamám rozšírenia s cenami produktov, ktoré sa potom zobrazujú v carousel formáte. Užívateľ si ich potom môže prezerať a vybrať si, čo ho zaujíma najviac. Zatiaľ je v ponuke iba obmedzené množstvo mien, Eurá sa našťastie použiť dajú. Naši českí čitatelia si však budú musieť ešte chvíľu počkať.
Analytics dostal nový look
Pokračujeme ďalším nástrojom od Google. Google Analytics sa dočkal mierneho redizajnu, ktorý sa postupne dostáva na všetky existujúce účty. V zásade sa nič veľké nemení, zvykať si budete musieť iba na nový horný ovládací panel.
Revolúcia v PPC svete pokračuje
Google len nedávno prešiel zmenou, ktorá ovplyvnila marketérov po celom svete, keď odstránili pravý stĺpec vo vyhľadávaní. Prispôsobili tak svoj SERP mobilnému vyhľadávaniu. A vyzerá to, že v tomto trende chcú pokračovať, keď priniesli najväčšiu sériu zmien práve od spomínaného odstránenia pravého stĺpca. O čo teda ide? Pekne po poriadku:
1.) Responzívne textové reklamy v obsahovej sieti
Textové reklamy v obsahovej sieti sa občas tvárili ako bannery, keď si vzali obrázok z vašej stránky a hodili ho k textu spolu s nejakým jednoduchým tlačidlo. Nebolo však možné ovplyvniť, aký obrázok sa do reklamy zoberie. Google sa preto rozhodol vytvoriť responzívne textové reklamy, kde budete môcť zadať, aký obrázok sa do reklám bude nahrávať. Ale pozor, niekedy sa takáto reklama zobrazí aj s obrázkom, niekedy sa zobrazí ako obyčajná textová reklama.
2.) Úprava cenových ponúk pre tablety
Dlhodobo je možné nastaviť modifikátor cenovej ponuky pre mobilné telefóny. Funguje vám reklama na mobiloch viac ako na desktopoch? Posilnite ju. Alebo naopak, desktop je výkonnejší? Obmedzte cenovú ponuku pre mobily. Takéto nastavenie však pre tablety chýbalo. To však už neplatí, Google v tejto sérii zmien uviedol aj zavedenie modifikátoru cenovej ponuky aj pre tablety.
3.) Rozšírené reklamy vo vyhľadávaní
A to najväčšie nakoniec. Google dlhšiu dobu testoval rozšírené reklamy a 26. júla sa rozhodol ich sprístupniť globálne. V skratke, teraz môžete využívať viac priestoru, nakoľko sa zvýšil počet znakov, ktoré môžete do reklamy zadať. Staré rozloženie 25 – 35 – 35, ktoré všetci tak dobre poznáme sa zmenilo na 30 – 30 – 80. Namiesto jedného nadpisu máme teraz dva a namiesto dvoch riadkov popisov, máme jeden veľký. Testovali ste už nové reklamy?
Na Tumblri už čoskoro môžete zarábať
Ako? Prostredníctvom reklám. Koncom júla Tumblr urobil tiché nenápadné vyhlásenie, že spúšťa na svojej platforme reklamy. Ešte je okolo tejto záležitosti mnoho nejasností, vieme však, že reklamy sa budú dať blokovať a že jednotlivý majitelia blogov budú mať možnosť si niečo privyrobiť.
Facebook prekonáva ďalší míľnik
Aj keď mnohí považujú Facebook za platformu na ústupe, stále sa môže chváliť nevídanými číslami. Iba pred pár dňami oznámili prekročenie jednej miliardy denných mobilných používateľov.
Twitch sa vyvíja ďalej
O Twitchi sme zatiaľ na našom blogu nepísali. A pritom je obrovskou sociálnou sieťou, kde sa zhromažďujú masy hráčov a pár vyvolených si tu našlo novú prácu ako profi streamer. Twitch spája mnoho ľudí s podobnými záujmami a snaží sa ich spájať ešte viac. A to aj vďaka novej funkcii, ktorú nazvali Cheering. Vďaka nej môžete v chate vyjadriť podporu streamu, ktorý práve sledujete. Stále je však vo veľmi skorej beta verzii.
Keď už sme pri hrách, koľko Pokémonov už máte? Myslíte, že tento trend vydrží? Alebo ide iba o krátkodobú záležitosť, ktorá čoskoro zapadne prachom.
Toľko odo mňa, s ďalšou rekapituláciou online noviniek sa uvidíme opäť o mesiac 🙂